برنامه‌های هشتمین دوره انتخاب كتاب سال سپاه را تشریح کرد
تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی آسودی روز چهارشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه كتاب تهران در جمع خبرنگاران با یادآوری اینكه فراخوان هشتمین دوره كتاب سال سپاه، آبان سال 90 منتشر شد و پایان فروردین سالجاری مهلت ارسال آثار بود گفت: این دوره همانند دوره گذشته در گروه های ادبیات دفاع مقدس،فرهنگی و اعتقادی، سیاسی و حقوقی، نظامی و امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، پزشكی و پیراپزشكی و فنی مهندسی برگزار می‌شود.
وی توضیح داد: در هشتیمن دوره انتخاب كتاب سال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش ارسال مقاله با موضوع بیداری اسلامی افزوده شده است.
سردار آسودی گفت:در این دوره 402 اثر از 234 نفر از اهالی قلم به دبیرخانه دایمی كتاب سال سپاه ارسال شده كه آثار پس از دریافت، ثبت و كدگذاری شده و در اختیار داوران برای ارزیابی قرار گرفته است .
این مقام مسوول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه كتاب سال سپاه و به تفكیك هر گروه اشاره كرد و ادامه داد :85 اثر در گروه ادبیات و دفاع مقدس، 122 اثر در گروه فرهنگی و اعتقادی، 34 اثر در گروه سیاسی و حقوقی،22 اثر در گروه اقتصادی و اجتماعی، 35 اثر در گروه پزشكی و پیراپزشكی، 37 اثر در گروه نظامی و امنیتی و 48 اثر در گروه فنی و مهندسی جای گرفته است.
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: 23 عنوان مقاله نیز با موضوع بیداری اسلامی به دبیرخانه كتاب سال سپاه رسیده است .
سردار آسودی در خصوص رشد كمی و كیفی آثار ارسالی به دوره هشتم كتاب سال سپاه گفت :در این دوره به لحاظ كمی رشد چشمگیری نداشتیم ، سال گذشته 221 پاسدار اهل قلم اثر ارسال كردند اما امسال این تعداد به 234 پاسدار افزایش یافت.
وی گفت: به لحاظ كیفی آثار 40 درصد رشد داشته چرا كه كیفیت و محتوای آثار خوب بوده و نشان از پختگی پاسداران اهل قلم در حوزه تالیف و ترجمه دارد.
به گفته دبیر هشتمین دوره انتخاب كتاب سال سپاه، در كنار فراخوان نیز 8 جلسه نقد و بررسی كتاب در سال 90 در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، مازندران و قم و برای نخستین بار در مجموعه سپاه برگزار شد كه در سطح خود بی‌نظیر بود.
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه داوری كتابها در حال انجام است افزود: هشتمین جشنواره كتاب سال سپاه با حضور پاسداران اهل قلم در روز دوم یا سوم شعبان برگزار می‌شود ، در این مراسم آثار برتر معرفی و از برگزیدگان تجلیل خواهیم كرد.
به گفته وی، قرار است امسال همزمان با انتخاب هشتمین دوره كتاب سال سپاه فراخوان نهمین دوره این رویداد را بلافاصله منتشر كنیم تا پاسداران اهل قلم بتوانند فعالیت خود را برای دوره آتی آغاز كنند.
*انجمن پاسداران اهل قلم فعالیت خود را آغاز می‌كند
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین افزود: انجمن پاسداران اهل قلم به منظور حمایت، هدایت و انسجام پاسداران اهل قلم فعالیت خود را آغاز می‌كند.
به گفته سردار آسودی،فعالیت این انجمن از 15 روز پیش آغاز شده كه امیدواریم راه اندازی این تشكل بتواند با حمایت‌هایی كه از آن صورت می‌گیرد به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه كتاب و كتابخوانی جامعه عمل بپوشاند.
* چهار كتاب با موضوع حضرت زهرا (س ) منتشر می شود
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با یاد آوری اینكه كتابهای زیادی تاكنون در مورد حضرت زهرا (س) نوشته شده است، افزود: كار تالیف چهار جلد كتاب به نام 'حماسه فاطمی ' آغاز شده است. جلد نخست این اثر به شناخت ابعاد حضرت زهرا(س) تحت عنوان فاطمه‌شناسی می‌پردازد ،حماسه فاطمی در جنگ سخت، حماسه فاطمی در جنگ نیمه‌سخت و نقش حضرت فاطمه (س) در این جنگ و حماسه فاطمی در جنگ نرم از دیگر جلدهای این اثر به شمار می‌رود .
این مقام مسوول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: كار گروهی در این زمینه تشكیل شده كه 25 نفر در آن فعالیت می كنند، امیدواریم چهار جلد كتاب یادشده در سال آینده منتشر و در نمایشگاه كتاب تهران رونمایی شود.

* 403 اثر به دبیرخانه شعر سپاه ارسال شده است
دبیر كتاب سال سپاه به دیگر برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی این نهاد اشاره كرد و گفت : فراخوان كنگره شعر پاسداران اواخر سال 90 منتشر شد، در این جهت 89 شاعر پاسدار 403 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال كردند كه در مجموع 10 شاعر به عنوان شاعران برتر انتخاب شدند كه اشعار آنها در قالب كتاب منتشر می‌شود.
سردار آسودی افزود: این كنگره همزمان با روز پاسدار - سوم شعبان- در تهران برگزار می‌شود و قرار است فراخوان دومین دوره این رویداد همزمان منتشر شود.
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محوریت موضوعی این كنگره را "شایستگی پاسداری و بیداری اسلامی" عنوان كرد و ادامه داد: این موضوع نیز دربخش‌های پاسداری و ولایت مداری، پاسداری و روحیه جهادی، پاسداری و استكبار‌ستیزی و پاسداری بیداری اسلامی برگزار می‌شود.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید